tisdag, oktober 10, 2006

Nu är hon här!



Vår lilla misse har kommit. Hon är så rädd, så rädd, för både yffe och katt. Yffen är lika rädd för henne, efter att hon fräst åt honom.



Den stora katten kan jag inte riktigt läsa och jag litar inte på henne. Hon fräser och jamar skyhögt. Vet inte om hon är redo att anfalla eller om det bara är skrämseltaktik.



Och jag vet inte riktigt hur det ska gå inatt när vi inte har full koll.

Hon är i alla fall redan otroligt kelen och spinner högt när vi rör henne. Hon vet bara inte riktigt vart hon ska ta vägen, var hon är trygg.

11 kommentarer:

Tankevågor sa...

Otroligt vacker! De vänjer sig vid varandra till slut. Yffen är ju van vid katt och vet vad fräset betyder så han går inte på henne i första taget tror jag. Gammelkatten måste få visa att hon är äldst och bestämmer. Sära på dem i natt om du är osäker! Lillkatten kan behöva få lite extra gos och trygghet med er så här i början. Hon kan behöva få sova hos er eller dottern.
VAD heter hon nu då?

Lyckliga Grodan sa...

vilken liten gosing..
den stora vänjer sig..
och den lilla också..

jag säger som londongirl..
vad heter underverket??

Monica med yffen sa...

Londongirl och grodan: Jag tror också att alla vänjer sig men det gör ont i hjärtat att se hur rädd den lilla är nu. Hon är ju så liten...

Jag tänkte att hon skulle få sova hos mig inatt - jag sover närmast kattlådan.

Hon får inget annat än gos av oss, hela familjen, till och med av K! :)

Enligt stamtavlan heter hon Juhznaja Noch, som betyder Sydlig Natt på ryska. Hon har blivit kallad Noch hos sin uppfödare och det märks att hon lystrar till namnet. Dottern har börjat kalla henne Tasja - det låter ryskt och är lättare att säga. Vi får se om några dagar vad hon heter. :)

Anonym sa...

Känner igen katten, precis sån var Moa när hon kom till oss. Väldigt rädd och rädd... Det skar hårt i hjärtat på mig. Efter några timmar började hon utforska bit för bit. De andra katter fräste.. men nu är det toppenbra. Om ett par dagar är det ingen stopp på henne tror jag. Tasja låter fint. lite som tass..

Linda sa...

"Kära hjärtanet" vilken fin kise!!! Å, får nästan ont i magen när jag tänker på hur rädda de små liven kan vara. Tycker det låter jättebra att hon ska ligga hos dig inatt. Hoppas ni får sova gott :)

Monica med yffen sa...

Anne-Maj; Hon har varit här i fyra timmar nu men inte blivit modigare. Hoppas det blir bättre imorgon. Hon har varken ätit, druckit eller gått på lådan.

Lindalotta: Ja, det är jobbigt att se deras rädsla.

Yffen brukar också sova hos mig. Han lägger sig först med dottern och kommer sedan till mig. Och lillkissen är rädd för honom. Vi får se hur det slutar. Om jag låser honom ute bara för en natt, lär han inte vara tyst utan gråta hela natten.

Bambi sa...

Vilken skönhet! Helt underbar! Om du har kattungen hos dig, kommer nog Yffen i allafall. Kanske en bra start, att de två hittar varandra?

Nu kryper jag in till Jazz igen *s*

Monica med yffen sa...

Just nu sover lillkissen hos dottern, likaså yffen. Det verkar gå bra. Jag hör inget därifrån i alla fall. När jag går och lägger mig vet jag att yffen kommer till mig.

Anonym sa...

Konstigt mitt inlägg jag skrev igår måste ha kommit på villovägar.
Men så otrolilgt söt hon är och vilka vackra ögon hon har. Det reder sig med djuren...dom kommer att hitta varandra

Anonym sa...

Tar tillbaka...Jag hade skrivit mitt inlägg på "Bara en bild till"

Monica med yffen sa...

Jodå, jag läste inlägget igår. :)