tisdag, oktober 03, 2006

RSS-läsare

Efter ett tips bland kommentarerna hos Anne-Maj, istallerade jag Feedreader igår kväll. Visst är det behändigt att ha allt på en plats och det sparar tid. Nackdelen är att jag inte får in bloggar som använder Blogg eller Webblogg som bloggverktyg. Alltså saknas Gunnel, Rita och Eva hos mig och jag kan inte överge Nyligen helt.

Dessutom märkte jag att alla bloggar inte uppdateras i RSS-läsaren. Bloggar som hade pingats på Nyligen, visade ingen uppdatering i Feedreader.

Jag la även in tidningars websidor och behöver inte surfa runt för att läsa nyheter. Bloggar blandat med det allra senaste. Det var riktigt behändigt.

Uppdaterat: Efter ytterligare tips från Isabell i Anne-Majs kommentarer, fick jag till slut in Gunnel, Rita och Eva också. Tänk, vad bra tips man hittar i bloggarna!

4 kommentarer:

Linda sa...

Jag behöver en utbildning, ser jag... Fattar noll :(

Anonym sa...

Samma här...rena jungeln för mig.
Jag som inte ens kan placera mina favoritbloggare i nyligen.
Vad är RSS-läsare och vad är egentligen Feedreader? Jag kommer antagligen att gå tillbaka till blogger och därför är jag nyfiken :O)

Anonym sa...

Sen heter det djungel och inget annat :O)

Monica med yffen sa...

Lindalotta och Gunnel: Nu har jag gjort ett inlägg om RSS till er. Hoppas det är klarare.