onsdag, november 01, 2006

Nu blev det vinter

Idag blev det snö. Inte mycket men tillräckligt för att det ska yra runt i stormarna. Det var väl tur att jag tjatade om vinterdäcken…

Igår kväll ringde mannen från det lilla tryckeriet som jag anlitar för min bok. Mitt i tryckandet hade utrustningen lagt av. Han var inte säker på att support skulle hjälpa den här gången och bad mig kolla priser med andra tryckerier.

Sådana gånger blir jag ivrig. Det var efter stängningsdags och jag tror att jag mailade varje tryckeri jag kunde hitta. Utom ett. Dit ringde jag i morse och precis när jag lagt på luren ringde mannen från det lilla tryckeriet igen. Han hade fått support och fortsatte med tryckningen av min bok.

Nu ska jag gå till mitt nya jobb och få mitt schema. Det vore skönt att jobba där redan nu när snön driver över den isiga landsvägen som jag måste köra till mitt nuvarande jobb.

Jag tror bestämt att K får skjutsa mig ikväll. Ändå.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du har nog hunnit iväg redan men det var ingen fara med "stora"vägen.

Nu får vi hålla tummarna att boken hinner bli färdigtryckt innan allt rasar igen.

Monica med yffen sa...

Du har rätt - det var ingen fara alls, alldeles torrt, och han behövde inte skjutsa mig. :)

Utrustningen verkar fungera igen, skönt!

Tankevågor sa...

Här i Stockholm blev det snöstorm och trafikkaos igår (onsdag). Det var bara T-banan som fungerade utan allt för mycket förseningar. Men den var också knöktjock med folk i alla riktningar.

Håller tummarna för tryckeriets utrustning nu också! :)

Monica med yffen sa...

Snöstormarna verkar ha lugnat ner sig och tryckeriets utrustning sköter sig bra just nu, det verkar gå vägen.

Bloggblad sa...

Intressant att själva tryckandet går så pass snabbt... jag som väntat på mina böcker i drygt ett år för varje... Man undrar ju vad förlagen håller på med under väntetiden? Visar sin makt?

Bloggblad sa...

... glömde: De låtar jag fått med i en barnproduktion är redan ute hos dem som beställt. Utom hos mig... jag har inte ens fått nåt papper att skriva på... igår mailade jag - och skrev liksom i förbigående att jag talat med min jurist... vi får se vad som ligger i lådan i morgon.

Batbut sa...

Skönt att det läste sig med boken! Nytt jobb? Har jag totalt missat, men å andra sidan har jag varit osynlig den sista tiden.. sorry

Monica med yffen sa...

Bloggblad: Jag förstår inte heller att det kan ta så lång tid...

Verkligen dåligt att du inte var den första som fick!

Batbut: Ja, samma sorts jobb men med två minuters gångväg. :)