fredag, november 10, 2006

Konstig situation

Många konstiga situationer har jag hamnat i under mitt liv men den som jag befinner mig i nu, är av en helt ny sort.

När jag sa upp mig från mitt "gamla" jobb, frågade jag samtidigt om jag kunde sluta tidigare än att gå uppsägningstiden ut eftersom det behövs mer personal på mitt nya jobb redan nu.

Det hade gått runt en lista med mina tider på mitt gamla jobb idag. De som ville kunde skriva upp sig på dem men eftersom jag inte hörde något mer, antog jag att ingen av tjejerna tagit dessa tider.

När personalansvariga och chefer gått hem hörde jag något annat; att alla dessa tider faktiskt hade blivit uppbokade.

Så nu vet jag inte om jag redan har slutat på mitt gamla jobb, om det här var sista kvällen jag jobbade där. Och jag kan inte kontakta mitt nya jobb förrän jag vet helt säkert hur det ligger till.
Hm... udda situation, minst sagt.

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

Mysko. Fast jag går också i väntans tider... en av mina elever har förmodligen försagt sig gällande en flyttning till hemlandet - och då gäller det även syskonen = rätt många timmar för mig...

Monica med yffen sa...

Visst är det jobbigt att inte ha klara besked. Det är ju faktiskt timmar det gäller. Och pengar. Som ju behövs.

Linda sa...

Tänk om man fått det där bidraget varje månad från arbetsgivaren ändå, eller från någon snäll, rik tant på någon bergstopp eller nån...

Tänk så många böcker ni hade skrivit då och jag skulle lärt mig klippa får :)

Humlan sa...

Udda och konstigt! Någon tror att någon annan har sagt det... sedan når inte informationen fram.

Monica med yffen sa...

Lindalotta: Ja, det vore nåt! Kanske en förmögen släkting som man inte vet om...

Humlan: Det var förmodligen för att det inte var helt klart, vad jag förstår. Idag fick jag besked om att jag i alla fall ska jobba måndag kväll på mitt gamla jobb. Sedan får vi se med de andra tiderna.

Anonym sa...

Hm...verkar vara en röra av alltihopa på ditt gamla jobb. Tur att det inte blev något av det som jag ville förut.

Monica med yffen sa...

Nu har jag i alla fall fått besked om att jag inte slutat där än och ska jobba på måndag.