tisdag, november 07, 2006

Städning

När lillkatten kom hit, blev det genast mycket mer städjobb. Det beror förstås också på att det ligger spån och träflisor i utbyggnaden men det blev liksom hundar och katter som drar med sig det där spånet överallt. Precis överallt. Förr märktes inte yffen och gammelkatten på samma sätt. De sprang inte runt som de gör nu. Gammelkatten har blivit kattunge igen och yffen har blivit en busig valp som försöker leka på kattungars vis. Och spån yr runt.

Jag har ägnat min lediga dag åt att städa och gå till tandläkaren. Roligare dagar har man ju haft. Imorgon ska jag åka med omslag från tryckeriet till bokbinderiet, sedan jobbar jag på kvällen. På torsdag smygbörjar jag på mitt nya jobb. På fredag är jag på mitt gamla jobb där jag måste vara kvar t o m 22 november.

Nu känns det som om det är mycket igen. :)



God natt!

8 kommentarer:

Humlan sa...

En flitig och nödvändig (-t ont!) dag...
God Natt!

Elisabet. sa...

Stackars dig, jag vet inte hur många gånger har jag gjort illa mig i hyllkanterna eller slagit mig i varuvagnen .., men aldrig så till den milda grad som du har gjort!
Och så hemskt, när man ska låtsas som om det inte gör ont .. när man nästan pinkar på sig för att det smärtar sååå!

Monica med yffen sa...

Humlan: De två tråkiga sakerna är avklarade för stunden. Tandläkaren träffar jag inte förrän till våren men dammsugaren och golvmoppen lär jag träffa om någon dag igen. :)

Elisabet: Sedan är det ju så pinsamt när man sitter där på golvet och inte kommer upp för att det gör så ont. :)

mossfolk sa...

Det lärde jag mig när jag skaffade hunden; att djur innebär mer städning. Har aldrig förr städat så ofta... Och då har jag bara ett!
Söt bild på Yffen :)

Bambi sa...

Det låter mycket! Du får göra som Yffen, så fort det ges ett litet tillfälle....

Monica med yffen sa...

Karin: Det har varit extra städjobb med yffen och gammelkatten men nu blev det extra extra. :)

Bambi: Jag tänker faktiskt göra som yffen alldeles snart. Bokomslaget är iväglämnat och jag åker inte till jobbet förrän vid fyratiden. Det finns tid för lite vila.

Anonym sa...

Gör som Lillebror och kom till ro. Vilken go bild på honom. Där är han lik Adina. Tjorven är just nu i Norrköping. Hon åker tåg nästan varje helg...vad det beror på...jo det frias en hel del därborta nu :O)

Monica med yffen sa...

Gunnel: Bilden visar ju hur go han verkligen är. :)

Menar du att Tjorven dejtar någon?? Småttingar snart då? Vad kul!