söndag, november 12, 2006

Bland jultidningar, kartonger och tårtor

Idag hämtades paketet med dotterns beställda jultidningar. Det var förutsägbart vad lillkatten skulle göra när kartongen var tom.



Medan katten sysselsatte sig med kartongen, packade vi upp dassbok, kalendrar, dvd-filmer och almanackor (kunde konstatera att dassboken inte höll måttet det här året - nytt förlag och ny dassbok som inte var av samma kvalitet som hos det "gamla" förlaget). Dottern fick en glassmaskin i premie. Så fort vi har hittat bra glassrecept, ska här göras egen glass.

Leverans av böcker, julpaket och almanackor till kunder och sedan mat och fika med tårta hos mina föräldrar (det blev även tårta igår när några släktingar, som var bortresta när dottern fyllde år, kom för att gratta) så nu räcker inte den korta kvällspromenaden med yffen. Helst borde jag gå i rask takt i två (tre?) timmar.

Yffen vill inte. Han har redan gått och lagt sig. Dessutom är det blött ute och blöta tassar är det värsta yffar vet.



En timmes telefonmöte med styrelsen för barnhemmet under kvällen. Det är helt ypperligt att vi kan hålla möten trots att vi är utspridda över hela landet. Dessutom fungerar det bra.

Nu är det bara att se fram emot en ny vecka då jag kanske, kanske slutar på mitt gamla jobb och då kanske, kanske (jo, förmodligen) jag får hem mina böcker från bokbinderiet.

15 kommentarer:

Bloggblad sa...

Inte en enda har försökt sälja jultidningar här, annars brukar de komma redan i augusti...

Monica med yffen sa...

Å, att vi inte visste! Då kunde vi ha sålt en Dassbok till dig. :)

Morgondimma sa...

Inga jultidningsförsäljare här heller.

Monica med yffen sa...

TVÅ (!) missade kunder som vi kunde ha prackat Dassböcker på. :)

Tankevågor sa...

Jag har köpt av "mina" trogna försäljare. din dotter måste ha sålt på bra eftersom hon fick en glassmaskin, duktigt!
Vad söta de är Yffen och lillkissen.

Monica med yffen sa...

Njea... Den största kunden är vi själva, sedan mina föräldrar och så lite strökunder här och där. :)

Linda sa...

Idag tar faktiskt Yffen hem priset som "Dagens ljuvligaste"!
Fast lillkissen är himla gullig hon med :)

Monica med yffen sa...

Han är så trött, så trött... :)

Humlan sa...

Humlor gillar inte heller blöta tassar! Det är klart han föredrar att ligga inne och gosa.

Ingen jultidningsförsäljare här heller, men jag kanske har tackat nej en gång för mycket, så jag har blivit svartlistad...

Monica med yffen sa...

Kanske en tredje dassbokskund som vi missat då?? :)

Humlan sa...

Ja, vet du att jag har faktiskt ingen dassbok!!!

Anonym sa...

Nämen, är det redan slut på jultidningsförsäljningen?! Det brukar alltid vara en massa ridskolebarn som vill sälja, men i år har jag inte ens hört om det... Har föresten inte heller någon dassbok :)

Monica med yffen sa...

Humlan och Karin: Då vet jag till nästa år, om jag fortfarande bloggar och dottern fortfarande säljer... Då ska här annonseras ut Dassböcker! :)

Anonym sa...

Skönt när barnen blir stora och man slipper det där med jultidningar och annat. Vad vi har farit runt med böcker och sånt. Det var fina premier dom fick och dessutom pengar.
Yffen ser ut som om han tänker "Rör mig inte...för då..."
Vi ska snart släpa hit ett tivoli åt våra katter. Då blir det kul för dom igen. (flyttkartonger)

Monica med yffen sa...

Jodå, M fick också lite pengar förutom glassmaskinen.

Jag har faktiskt låtit kartongen vara kvar. Den var ju så jättekul. :)