fredag, november 10, 2006

Första advent

Det är inte någon större skillnad på arbetsuppgifter vid den nya arbetsplatsen och den gamla, ändå var jag totalt slut igår när jag kom hem. Alla nya intryck och spänningen gör sitt till.

Stämningen var så otroligt hjärtlig att jag genast kände att jag kommer att stortrivas. Och på lunchen var jag bara tvungen att ta en kort promenad hem, bara för att riktigt känna efter hur nära det är hem.

Idag har jag en konstig första advent-känsla. Skulle vilja plocka fram julstjärnor och stakar, ta fram mossan och de små svamparna. Det slog mig att vi inte ens har börjat sälja adventskalendrar i butikerna. De borde väl finnas i diskarna snart. Och håller min känsla i sig kan vi ju köpa glögg till helgen.

Idag/kväll jobbar jag på det gamla stället. (Det gäller att inte blanda ihop alla PLU-nummer nu).
Och det är nedräkning. Bara sju kvällar kvar...


(Vad kul att det är så många som vill beställa boken! Jag säger till så fort den är klar.)

7 kommentarer:

mossfolk sa...

Vad skönt att ha så mycket närmare till jobbet och att det verkar vara trevliga arbetskamrater!
Fast lite konstigt att ni inte börjat sälja adventskalendrar än, jag tycker att de har funnits i affärerna ett tag nu. I allafall tv:s...

Monica med yffen sa...

Vad konstigt... Jag har inte sett till tv:s kalender än. De brukar ju vara tidiga.

Tankevågor sa...

Här är det kalendrar i alla affärer tycker jag. I år tror jag att jag ska ta fram ljusstakar och stjärnor till fönstrena några dagar innan den första adventshelgen. Vi åker till London den helgen så det är fint om det finns något i fönstren när vi kommer hem.

Anonym sa...

Jag var in i "din" nya butik häromdagen. Då säger C. (i kassan) "Hej det var länge sen". Då säger jag till henne att det snart kommer att bli oftare. Hon hälsade mig välkommen hem och tillbaka. Sånt värmer. Det skulle dom inte göra här på Maxi inte :O)

Monica med yffen sa...

Londongirl: Idag hade vi faktiskt kalendrar. Chokladkalendrar men ingen tv-kalender.

Vad härligt att åka till London! Blir faktiskt avis. Den här tiden är så mysig där. Och att sedan komma hem till det upplysta Sverige i adventstider är inte fy skam det heller.

Gunnel: De är urtrevliga här och jag kan tänka mig att hon hälsade dig välkommen tillbaks. Det skulle jag också göra :).

Bloggblad sa...

Men snälla du! Inte advent än på ett tag - jag har inte hunnit öva klart adventssångerna i skolan....

Monica med yffen sa...

Jag smygstartar bara lite... Med glögg, då. Stjärnor och stakar får vänta tills du övat klart.