onsdag, november 08, 2006

Så blev det

Jag lät alla skavanker vara kvar på bokomslaget och så här blev det



Mörkt och murrigt men berättelsen är ju också mörk. Jag är ingen hejare på layouter men jag tyckte att just det typsnittet passade där.

Och så baksidestexten:


"Reinos far har byggt ett nytt bostadshus efter att det gamla brunnit ner och familjen får hopp om en ljusare framtid. Inget kunde vara mer fel...

Förföljelsen av ingermanländare pågår fortfarande och familjer runt om i byarna splittras när familjemedlemmar förs bort av milis nattetid. Reinos familj är inte skonad.

Andra världskriget blir räddningen från förföljelsen men byarna ockuperas av tyska soldater, det börjar råda svält och till slut finns ingen annan utväg än att fly.

Det här är en verklighetsbaserad berättelse om Reinos barndom mellan åren 1932-1948. Om kampen att överleva till varje pris."

Nu är det bara att vänta några dagar tills den är inbunden och sedan skicka iväg två ex till Btj för recension. Sist blev det en stor beställning därifrån. Hoppas, hoppas...

13 kommentarer:

Linda sa...

Jag tycker mycket om omslaget. Det ser inte tillgjort ut, utan verkligt rakt upp och ner. Det ger mig en trovärdighetskänsla.
Det viktigaste är dock att du känner dig nöjd.

Tack för fina ord hos mig.
Kram

mossfolk sa...

Det omslaget, bilden och baksidetexten tilltalade mig. Gissar på att jag kommer att ha ett exemplar här så småningom :)

Tankevågor sa...

Omslaget blev så fint Monica, precis som vi trodde ju! Det var bra att du inte försökte "laga och lappa" det trasiga. Hur gör jag för att få tag i boken? Vill gärna läsa den. Kommer den att finnas att köpa någonstans?

Bloggblad sa...

Jag vill förstås köpa! Omslaget är jättefint.
Skicka ett kontonummer så är jag första... nej, de andra har visst hunnit före... men köpare är jag!

Linda sa...

Jag är också intresserad av att köpa boken, så klart!

Monica med yffen sa...

Londongirl: Vad kul att du vill läsa den! Eftersom jag ger ut den på egen hand, finns den bara att köpa hos mig. Sedan vet jag inte hur många bibliotek den kommer att finnas på.

Bloggblad och Lindalotta: Jättekul att ni vill köpa den!

Monica med yffen sa...

Men... Karin. Förlåt, men jag fick inget mail med din kommentar. Nu såg jag den. Ofta blir det så, att det inte kommer något mail och jag är så trött efter att just ha kommit hem från jobbet, att ögonen inte hänger med.

Vill du, finns alltså boken att köpa av mig. Annars hoppas jag att den finns på bibliotek om några månader men det vet man ju aldrig.

Bambi sa...

Också glad att du inte lagade! Ser jättebra ut! Vill också köpa boken, säg till när det är klart!

Anonym sa...

Jag gör en beställning redan nu. För så fängslande som den första var så är nog inte den här sämre.

Monica med yffen sa...

Vad glad jag blir att ni tycker om omslaget och ännu gladare blir jag av att ni vill beställa boken! :)

Bambi: Jag lovar att säga till.

Gunnel: Vad kul att du tyckte om den första och jag pinglar när den här är klar.

Uhanna sa...

Tänk att min farfar, under samma tid som din far också var i en by i Ingermanland. Även hans namn är Reino. Trots måååånga år i Sverige så drömmer han fortfarande mardömmar om nätterna. Om kriget och om hungern. Tack för att du skriver.

Johanna Korkkinen.

Roffe sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Roffe sa...

Vill gärna köpa boken hur går jag tillväga?
Min frus mor och mormor tvingades fly från Ingermanland 1940 efter att Tyskarna tvingade in morfadern i tyska armen och senare kom tillbaka och brände ner herrgården och allt de hade.de kom till vattnet och en förtrupp utan befäl upptäckte dem och hjälpte dem i en båt så de kom undan och tog sig till finland