tisdag, februari 28, 2006

Puh!

Två noveller avverkade, 150 sidor på pappas berättelse avklarade, mer än hälften återstår men nu känner jag mig fullständigt tom. Tar nya tag imorgon och hoppas att den djävulska tandvärk jag fått inte hindrar mig att skriva. Helt klart blir det rotfyllning, har haft samma värk förut. Fick inte tandläkartid förrän på torsdag, om det inte poppar in något återbud imorrn.

Och lite sent kanske: Sverige vann OS-hockeyn! Härligt! Butiken var helt tom på kunder och tv-apparaten stod på så även vi som jobbade fick se spänningen och målen.

Nu är det sängen nästa.

8 kommentarer:

Bambi sa...

Stackars dig! Tandvärk är jätteont!
Men så mycket du fått gjort, imponerad!!

Monica med yffen sa...

Kommer precis från tandläkaren och är skönt bedövad just nu. Förmodligen är det två tänder som behöver rotfyllas. Han började på den ena, om värken försvinner så var det bara den som spökade men både tandläkaren och jag tror att det var den andra som värkte mest.

Novellerna hade jag redan färdiga i huvudet och då tar det inte så lång tid. Det är värre om man börjar på noll.

Monica med yffen sa...

Värken sitter inte i hela tiden och det finns Ipren. Nu är den i alla fall tillbaks, värken. Det var alltså TVÅ tänder som måste rotfyllas. Måste tillbaks imorgon.
F_n.

Bambi sa...

Men nu lägger jag mig verkligen i... Mitt första yrke är just tandsköterska.. Är din tdl verkligen riktigt duktig??

Behöver man rotfylla brukar verkligen tdl, veta om det är en eller flera, som det handlar om...

Jaja, nu trampar jag nog i klaveret igen... Men tyvärr, som i alla yrken, det finns jättebra, bra och mindre bra! Men ett tips, är, fråga jättemkt!! *kram*

Monica med yffen sa...

Oj, menar du? Han tog en bild och blev osäker på vilken av tänderna det gällde eftersom de båda verkade behöva rotfyllas. Han sa sedan att eftersom de var så nära varandra, kunde den ena göra så att den andra värkte.

Nu har han i så fall börjat med fel tand...

Jag ska fråga mycket imorgon.

Jag blev faktiskt lite osäker själv och hörde med andra patienter som jag känner och som går hos honom. De sa att han var mycket duktig men man vet ju aldrig.

Monica med yffen sa...

Nu, när jag sitter här mitt i natten och inte kan sova p g a tandvärken så förstår jag hur rätt du har, Bambi. Jag har rotfyllt förr och tandläkarna har aldrig tvekat utan rotfyllt den tand som värker när de knackar på den. Det gjorde inte den här tandläkaren. Han tog den bredvid. Dessutom tog han sönder den, fick jag se nu ikväll. Den är söndertrasad till en pigg upptill och jag är slut av värken, uppretad och kommer att avboka nästa tid hos honom. Imorgon ringer jag någon annan tandläkare för att se om jag får komma dit istället.

Anonym sa...

Oj oj.. Tandvärket!
Oj oj för materialet du jobbar med. Minns själv hur när vi vånades och svettades innan vi skickade manuset till tryckeriet. Vi hade granskat innehållet, fakta och sådant flera gånger, tusen gånger. Korrekturtjejen kollade många gånger..När den kom ut från tryckeriet var man fortfarande rädd:-) Finns stavfel där? Tänkte man.

Monica med yffen sa...

Ja, hur mycket man än läser så finns det fortfarande fel kvar, verkar det som.