fredag, februari 03, 2006

Reslust

Om ett och ett halvt år fyller jag jämnt. Sedan flera år tillbaks har vi bestämt att då flyr vi fältet och reser bort. Det är alltså dags att börja spara nu. För att ha ett hum om hur mycket som ska sparas måste vi bestämma ett resmål. Letade runt hos resebolagens nätsidor igår och vi kom överens om antingen Egypten eller Bulgarien.

Bulgarien är billigt att vistas i och man kan lyxa till det lite, om jag har förstått det rätt, medan Egypten känns mer exotiskt.

Vi har inte varit utomlands (förutom Ryssland och Finland då) sedan dottern föddes och därför lägger vi lite extra krut på ett bra hotell när vi för en gångs skull reser iväg och eftersom det inte har funnits någon anledning att leta efter hotell under tolv års tid har jag inte tittat i varken resebroschyrer eller nätsidor. Blev förvånad över att hotellrumstyperna förändrats. De är mer som lägenheter eller är det jag som inte har hängt med? Har det varit så länge?

Om vi har adopterat ”vår” ryska tjej blir vi fyra och det är ypperligt med just en lägenhet.

Reslusten är enorm nu och för första gången ser jag fram emot att bli gammal. Eller att nå den bästa åldern, menar jag förstås.

Idag och ikväll är det i alla fall jobbet som gäller och sen blir det en ledig helg.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det är roligt att planera semester, än jobbresor:-) Det kilar i fingarna nu... Ha en bra kväll. ta med BÅDE cigg och tändaren:-)

Monica med yffen sa...

Gunnel: Jag hade tänkt fråga dig men det är ju så lång tid kvar tills det blir av. Han stortrivs hos dig.
Bara inte någon av tikarna löper igen... :)

Anne-maj: Det är nästan planeringen som är roligast.

Jag ska jobba och fredag kväll innebär mycket folk. Blir nog inte någon cigarett.

Bloggblad sa...

Stackare som ska jobba. Jag har redan hamnat i fredagskoma... ska lägga mig på soffan bara dottern städat undan i köket... (helt ofärgad arbetskraft!)

Monica med yffen sa...

Gunnel: Det vore ju otur om vi tajmade in det precis den här gången också.

Bloggblad: Nu har jag jobbat mina timmar och är ledig hela helgen så jag kan faktiskt också gå in i fredagskoma om jag vill.

Bambi: Tack! Nu har jag gjort mitt på jobbet för den här helgen.

Batbut sa...

Aha, är det 30 Du fyller? Så synd att inte Club 33 finns kvar, annars hade Du kunnat ta en resa med dem. Varför inte slå till med en bröllopsresa? Eller har ni skrinlagt de planerna? *s*

Monica med yffen sa...

Ooooja, det är just 30 jag fyller :)

Vi måste nog fixa det här med giftermålet tidigare. Vi får se om det blir någon resa då eller inte. Skulle tro att det inte blir det.