tisdag, februari 21, 2006

Grannen


Vår granne är över 80 år. När det är så här mycket snö tar han en daglig skotertur runt kvarteret. Annars brukar han vara först med att skotta snö utanför sitt hus vid sextiden om mornarna. Annat han sysslar med är snickrar, tapetserar, tvättar fönster, piskar mattor.

I höstas klippte han häcken en tidig morgon, beskar sedan äppelträden och några buskar, skurade altangolvet, tvättade alla fönster, städade ur sin husvagn. Allt på samma dag. Jag kommer ihåg att jag häpnade. Vilken ork han har!

10 kommentarer:

Monica med yffen sa...

Jag också.

Vi på Kantarellen sa...

Sån vill jag också bli!

Monica med yffen sa...

Men hur kunde min kommentar komma före här?

Bambi sa...

Otroligt! Jag är inte i den formen nu och är "bara" 44.....

Monica med yffen sa...

Du har tid på dig att träna upp dig! :)

Morgondimma sa...

Vad skönt med människor som inte ser ålder som ett hinder!

Monica med yffen sa...

Ja, jag tror inte att han ens tänker i ålder.

Anonym sa...

Lyllos gubben. Sån vill jag bli.... Han har väl inte dator, annars hade han varit överallt i bloggeriket?

Monica med yffen sa...

Jodå, han har dator, kopiator och fax också.

Monica med yffen sa...

Jag hoppas också och hoppet blir väl större den dagen jag fimpar för gott.