lördag, februari 18, 2006

Dubbelt upp med namn

K och jag var ute och åt Thaimat igår. Dottern och yffen sov över hos mina föräldrar.Förmodligen är jag fruktansvärt seg idag p g a att jag inte fått mina dagliga promenader. Ingen yffe = ingen promenad.

Har slappat i soffan (undrar när jag gjorde det sist?) och tittat på hockey en stund. Man är alltid lyhörd för sitt eget namn men lika lyhörd för sin sambos och dotters namn. Och deras efternamn nämns hela tiden i hockeymatchen. Jag tänkte för en stund att han måste vara väldigt aktiv, den där hockeyspelaren som är deras namne. Tills jag upptäckte att det finns två i Tre Kronor som har samma efternamn (märks det att jag inte är speciellt hockeyintresserad?).

Nu förstår jag varför killarna i dotterns klass säger att hon har ett hockey-efternamn.

3 kommentarer:

Monica med yffen sa...

Imorgon ska jag lufta mig extra länge. :) Nu blir det melodifestival. Jag som aldrig tittar på tv har gjort det nästan hela den här dagen och kvällen.

Bloggblad sa...

Hockey? Är det boll eller puck...

Monica med yffen sa...

Något litet och svart, vet inte så noga.