lördag, februari 25, 2006

Finalmatchen

Jag är ingen hockeyfantast, har aldrig varit. Ändå har jag svårt när Sverige förlorar mot Finland. De matcherna brukar jag ha koll på. Jag vet inte varför en förlust mot Finland är så knäckande, det ligger nog någon djup psykologisk orsak i det fördolda…

Imorgon tror jag att det är just vad som kommer att hända. Att Sverige förlorar. Finland har väl aldrig varit bättre? Jag har inte följt OS-hockeyn men vad jag har hört, har inte Finland förlorat en enda match. Vet inte om det stämmer?

Så, hur klarar jag då en eventuell förlust imorgon? En jobbarkompis kom med ett bra förslag:
Jag spelar helt enkelt på vinst för Finland. Det kan vara en lösning om jag prickar in rätt resultat, förstås.

Vinner Sverige, är det som det ska vara. Vinner Finland, kan det bli en liten vinst för mig. Och jag kommer över den värsta sorgen…

Tål att tänkas på…

1 kommentar:

Monica med yffen sa...

Ja, visst var det tur!! Och butiken var tom, som jag trodde.

Tur var det också att jag aldrig spelade på Finland.