torsdag, februari 02, 2006

Träning

Har varit på intro för vibträning idag. K, dottern, grannar och jag stod två och två på plattorna och vibrerade loss. Böjda ben, putande bak, svanka, sitt, håll din vikt med händerna etc.
40 respektive 20 sekunders träning per person. Och sedan lika lång vila medan den andra kör samma övning.

Vi har anmält oss för att börja träningen kontinuerligt. Någon viktminskning kan man inte räkna med, inte heller flås, men styrka i muskler (utan att det syns) och fastare lär man bli.
Bort med gäddhäng och daller till sommaren, alltså. Och flås och viktminskning får jag försöka
ta itu med på annat sätt. Det tar jag sen, när jag är klar med det här med rökningen, som jag har fullt sjå med.

6 kommentarer:

Monica med yffen sa...

Nej, det killade inte speciellt. Däremot dallrade allt! :)

Monica med yffen sa...

Nej, vi testade varje övning en gång, så förmodligen blir det ingen träningsvärk den här gången. Men jag har en behaglig känsla i kroppen, på samma sätt som när man har simmat.

Bloggblad sa...

Fy fasen... jag tycker det dallrar så det räcker när jag är ute och går...
Ska bli spännande att höra om resultatet. Och se!

Monica med yffen sa...

K fick huvudvärk, grannen också. Vi kanske blir helt omskakade där uppe också. :)

Men vad har hänt med din blogg? Nu kom din hemsida upp istället för bloggen på nyligen?

Vi på Kantarellen sa...

Jag är också väldigt spänd över resultatet.

Monica med yffen sa...

Jag också men nu har jag också fått huvudvärk. Det kanske är positivt - allt kanske hamnar på plats däruppe nu.