måndag, februari 06, 2006

Vad jag är

Gunnel googlade på "Gunnel är" efter att ha fått idén från Darkangel som googlade på "Darkangel är". Jag ska inte vara sämre. Här är mina resultat .

Monika är mångkunnig, flexibel och räds inte nya utmaningar

Okej, jag räds absolut inte nya utmaningar och kan vara flexibel när jag vill. Mångkunnig? Det beror på vad det syftas på.


Monika är hjälpsam och vänlig.

Äsch, det där lilla var väl inget…


Monica är gravid

VA??


Monica är utbildad vid Dramatens elevskola

Nja, barnteater spelade jag som liten men det är ganska stor skillnad, va?


Monica är ett kvinnonamn med okänt ursprung

Jaså?


Monica är 43 år och är verksam som ridlärare

He he… Det är lätt att se fel på en trea och åtta. Och det här med att vara ridlärare… Jag är egentligen inte det men jag coachar dottern på hästen från läktaren. Kan lätt missförstås.


Monica är själv.

Heter det inte ”Monica är ensam?”. Det är jag inte heller. Ensam, alltså. Någon måste ha missuppfattat något väldigt mycket där. Ser jag ensam ut?


Monica är två vackra och välklädda kvinnor som utåt ser helt friska ut

Smickrare där! Men hallå… Monica är två? Dubbel personlighet, menar du??


Monica är missbelåten

Man kan ju inte bli annat när det sägs att jag är två personligheter.


Monica är helt enkelt en dålig komedienne som saknar all form av tajming

Om jag inte var missbelåten förr, så blev jag det nu.


Monica är same eftersom hennes far är same

Nä nä nä. Försök inte. Ingermanländare var det. Det är inte ens rätt land.


Monica är född i Sverige

Jodå. Stämmer bra. I Västerås.


Monica använder bilden av sorgen som en vågrörelse

Va? Gör jag? När?


Monica är riktigt usel

På vad? Att använda sorgen som en vågrörelse?


Monica är gift sedan 1963 och mor till fyra

Här var det inte en enda siffra rätt. Gifte mig när jag var sex år och fick tre barn på köpet. Är det det som kallas bonusbarn?


Monica är på gång igen

Japp!


Monica ger aldrig upp!

Nepp!


Monica är den enda av dem som är snygg tycker jag

Åååå, nu blir jag generad… Och jag vill nog sluta här, när det är som bäst... :)

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Härligt att kunna bli upplyft så där! Vassego och sug åt dig!

Lyckliga Grodan sa...

hihi.. måste testa..

Monica med yffen sa...

Bloggblad: Visst är det och jag suger åt mig. :)

Lyckliga grodan: Ska kolla hos dig sen.

Gunnel: Gravid med hundvalp?? Men Gunnel, då!

Jo, det förstås, de är ju alla mina barn. :)

Monica med yffen sa...

Å, vad bra...:)