fredag, augusti 25, 2006

Oväntat besök



(Hu, den var stoor!)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker dom är lite läckra. Dom har säkert en förkärlek till asfalt för ibland är det massor på vägen när jag cyklar.
Du skulle ha sett larven vi hade på en av dagisgårdarna igår. Den var nästan 1 dm lång och tjock var den. Färgen var orangebrun och svart. Undrar just vad det blir av den ifall den överlever. Jag förmanade både fröknar och barn att dom skulle låta den vara. Vad som hände vet jag inte eftersom jag cyklade hem.

Anonym sa...

Hm... det här var konstigt. När jag var inkopplad på explorer och skulle göra inlägget fungerade det inte. Försökte många gånger. Sen skiftade jag över till Firefox...och då gick det på en gång....hm

mossfolk sa...

Usch, det var ju en sådan som satt bara ett par dm ovanför mitt huvud när jag vaknade en natt för några veckor sedan. Jag sov på soffan resten av natten och dagen efter införskaffades myggnät att sätta för fönstren. :)

Monica med yffen sa...

Den larven skulle jag gärna ha sett. Undrar varför alla kryp blir så gigantiska den här sommaren? Jag såg en mask i rabatten som var så kraftig och lång att jag trodde det var en orm.

Det är säkert inställningar för Explorer i brandväggen. Jag har också en del problem med vissa saker där jag måste låsa upp internetskölden.

Monica med yffen sa...

Karin: Usch, jag skulle inte vilja vakna med en sån! På håll är det kul att iaktta dem. Vilka fötter! :)

Bloggblad sa...

Bara jag slipper ha såna på mig så bryr jag mig inte. Det värsta jag vet är att okända små eller stora saker fladdrar runt på mig.

Monica med yffen sa...

Den här var så stor att jag tyckte att han visste vad han gjorde, att han liksom var intelligent. Läskigt.

Tankevågor sa...

Vilken snygging! Men katterna skulle få fnatt om det kom in en sån. Vilken jakt det skulle bli. Har du fått några fler bilder från din kisse? Har de någon hemsida så att man kan se deras utveckling?

Monica med yffen sa...

Varken yffen eller katten reagerade på den. Kanske för att den var så stillsam.

Det finns en hemsida till uppfödaren med bilder på andra av hennes katter:
http://www.geocities.com/knjazes/ommig.htm

Katten som heter Anfisa Krasa är mamman till vår lilla.

Tankevågor sa...

Jag har varit inne och tittat på den fina sidan och studerat allt hon skriver om rasen. De är väldigt lika skogisarna men lite mer rundare huvuden. Mycket vacker katt tycker jag. Men jag hittade ingen bild på mamma katt som vuxen. Det finns ingen sån på sidan väl?

Monica med yffen sa...

Ja, visst är den fin! Lika fin som dina skogisar. :)

Jo, det finns en bild på mamman som vuxen på raden näst längst ner. Pappan ser ungefär likadan ut men han var en riktig bjässe. Ändå är han inte färdigväxt.

Anonym sa...

Nog var den stor!

Monica med yffen sa...

Usch, ja... :)