tisdag, augusti 01, 2006

Fick tji



När dottern frågade vad jag önskade mig i födelsedagspresent, sa jag att jag helst av allt önskade mig ett kontrakt av henne. Hon såg förvånat på mig. "Kontrakt?". Jag förklarade hur det kontraktet skulle vara utformat:

"Jag, xxxxxx xxxxxxx, lovar och svär att inte under en femårsperiod tjata på mamma om vare sig kattunge, häst, kanin eller hundvalp.

Datum och undertecknat"

Jag fick inget sånt kontrakt. Istället gav hon mig trisslotter, förmodligen hoppades hon att jag skulle vinna en miljon så att hon kunde få en häst. Eller hundvalp. Eller kattunge. Eller kanin.

Så är det.

Vi hade i alla fall en bra dag.

5 kommentarer:

Tankevågor sa...

Hon vet vad hon vill din tjej. Fina blommor blev det i alla fall.

Bambi sa...

Fina blommor tycker jag också, blev det häst till dottern? ;-))

Monica med yffen sa...

Londongirl och Bambi:
Ja, blommorna var fina.

Hon vet vad hon vill, ja. Och någon häst blir det inte förrän vi har ett mer lantligt boende. :)

Anonym sa...

Jag skulle ha gjort som M. gjorde. Men du, har hon inte tröttnat på kaniner...??

Monica med yffen sa...

Jag skrev fel. Det är inte EN kanin hon vill ha. Det är en hel uppfödning. Hon tröttnade tydligen inte. :)