söndag, augusti 20, 2006

Förändringar

Det blir en hel del förändringar för oss inom den närmaste framtiden. Jag fick ett telefonsamtal i veckan och på torsdag får vi besök angående en eventuell familjehemsplacering. Det gick snabbare än jag hade trott i så fall. Jag kan säga att "barnet" är en kille och äldre än dottern. Mer om det kan jag inte säga, varken nu eller i fortsättningen. Först väntar i alla fall en utredning om oss.

Sedan är det ju lilla katten som kommer i oktober. Eller lilla och lilla... Tydligen väger hon redan över ett kilo när hon är 12 veckor och leveransklar. Dottern vill att vi kallar henne Madonna. Vi får väl se hur det blir med det.

Och till sist är det utbyggnaden, som ju tar sin tid.

Men den som väntar på något gott...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad spännande för er. Fast kanske mest ändå för M. eftersom han är äldre än henne :O)
Vad tycker hon om det här då?

Småmissarna är ju inte ett dugg söta (korsar mina fingrar bakom ryggen)

Monica med yffen sa...

Först såg hon förskräckt ut men nu har hon vant sig med tanken. :)

Nä, de är inte söta alls. :)

Tankevågor sa...

Lycka till med både extrabarnet och lillkissen! Men 1kg vid 12 veckor!! OJ! Madonna är ett bra namn tycker jag, hälsa dottern det! Svårt med namn men det skulle kunna passa henne.

Monica med yffen sa...

Tack!

Jag tycker också att 1 kg låter mycket men det var vad uppfödaren sa och det är ju en stor ras.

Det kanske blir Madonna, jag vet inte. Det borde egentligen vara ett ryskt namn men det spelar väl ingen roll... :)

Anonym sa...

Kolla in på Londongirls blogg så ska du få se två roliga katter.

Jag har en utmaning till dig på min sida.

Monica med yffen sa...

Londongirls ursöta katter har jag redan sett och nu ska jag gå in och se vad du har för utmaning till mig.