söndag, augusti 06, 2006

Grodan



Det här är grodan som kommer till oss varje kväll.




Han kommer alltid hoppande samma väg, hoppar i dammen och tar sig en simtur. (Jag vet, dammen måste göras ren. :))

Vår slöjstjärt, som bor i dammen sommartid, gillar inte grodbesök. Hon nafsar honom i grodfötterna och han simmar undan henne. Kanske är det spännande, en lek?



Om katten kunde, skulle hon utan tvekan ta honom. För både hennes skull (grodor är giftiga) och för grodans skull, sitter hon så till att hon inte kommer åt honom.



Grodan sitter kvar på kanten till dammen en stund och hoppar sedan vidare.

Samma procedur varje kväll.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken mysig liten rackare. Det måste vara kul när den återkommer och gör om samma procedur. Sen kanske inte lille firren uppskattar besöket lika mycket.

mossfolk sa...

Och jag som bara trodde att det var paddorna som var giftiga...
Men vilken bra bild! Antar att det är nya kameran som får jobba lite :)

Tankevågor sa...

Vilket trevligt besök och varje kväll också! Men pussa inte på honom! Har hört att inte alla är förtrollande prinsar och du har ju redan prins som kan måla hus och allt.

Monica med yffen sa...

Gunnel: Lustigt att han gör om samma procedur varje kväll. Nä, firren verkar inte gilla det.

Karin: Kanske har du rätt om att det bara är paddor som är giftiga. Jag är faktiskt inte helt säker på om det här kanske är en padda och inte en groda. Men visst ser den väl mer ut som en groda?

Ja, det är nya kameran som får jobba mycket nu. :)

Londongirl: Okej, jag ska inte pussa på honom. Du har rätt, min prins är just nu i målartagen. Honom behåller jag. :)