tisdag, augusti 29, 2006

Irriterande

För tre veckor sedan beställde vi ett fönster till utbyggnaden hos Coop. Bara vi får fönstret, kan vi öppna upp till utbyggnaden och jobba mer med det invändiga. Killen på Coop lovade att fönstret skulle komma efter 5-6 dagar eftersom det var ett vanligt standardfönster som fanns på lager.

När ingen hört av sig om fönstret efter 14 dagar åkte vi till Coop för att höra oss för. Samma kille sa att det var omöjligt att han skulle ha lovat oss leverans efter 5-6 dagar. Minst tio, skulle det ta. Att det hade tagit 14 dagar var lite lång tid, tyckte han men fönstret skulle komma den kommande veckan.

I helgen åkte vi dit igen. Fortfarande inget fönster. Killen satte upp en lapp om att det skulle undersökas varför fönstret inte kommit. Han skrev "ring kunden på måndag med besked".
Igår var det måndag. Ingen ringde.

Nyss ringde jag Coop och begärde byggnadsavdelningen. Växeln kopplade mig till en telefon där jag fick beskedet "just nu kan du inte nå det önskade numret, var god ring senare".

Jag ringde upp växeln igen och hon kopplade om mig till samma telefon som talade om att jag inte kan nå det önskade numret.

Det här är ytterst irriterande...

Och så här slutade det (uppdaterad):

Efter att ha ringt och ringt och ringt både byggavdelningen, kundtjänst och byggchefen, utan att ha kommit fram, i en timme och femton minuter, svarade slutligen byggchefen. Jag drog hela ärendet och allt han sa var "Jaha?". Då avbeställde jag fönstret. Jag vet inte ens om det fanns där idag och jag var alldeles för irriterad för att ens fråga.

Nu beställer vi ett fönster någon annanstans.

4 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

oj så irriterande..
att få besked som inte gäller hela tiden..
finns det någon annanstans att köpa fönster månntro??

Monica med yffen sa...

Jag går snart i taket. I en timme har jag försökt att komma fram till byggavdelningen då jag kommer till en mobiltelefon som säger att numret inte kan nås. Två gånger har jag blivit kopplad till byggchefen som inte svarar.

Jo, vi tänkte köpa fönstret någon annanstans - om det inte finns tillgängligt på Coop idag. Vi väntar inte en dag till.

Men man kan inte ens få ett besked!
Det är inte konstigt att det går utför med Coop om de är så här serviceinriktade.

Anonym sa...

Coop blir nog ett minne blott när Systemet försvinner.

Hoppas ni träffar rätt nästa gång när ni ska beställa. Usch sånt där kan förstöra ens humör för en hel dag

Monica med yffen sa...

Det är irriterande att bygget står någotsånär still för att vi väntar på ett fönster som aldrig kommer. Under de här tre veckorna kunde mer ha blivit gjort om vi fått fönstret.

Jag hoppas det går smidigare på ett annat köpställe.