tisdag, maj 23, 2006

Missade foton

Jag hade bestämt mig för att inte ta med mobilkameran till ridningen för att inte ta fler suddiga bilder på shirehästar och bilder på försvinnande tranor den här kvällen. Och tro´t eller ej... Ett vildsvin står vid vägkanten på vägen till ridskolan. Alldeles nära. Där hade jag fått en bra bild utan att behöva göra en stor röd pil och tala om att bilden föreställer ett vildsvin.

Det är liksom inte varje dag man ser ett vildsvin. Är det inte typiskt?

~~

Nedräkningen fortsätter. Imorgon kväll jobbar jag och är sedan ledig till nästa onsdagkväll. Lite kvar att göra innan allt är i ordning för Lenas ankomst. På fredag tar vi ett break och har bokat in en ridlektion, alla tre. Dottern, jag och K. Han har inte ridit sedan 1993 så det kan bli riktigt kul. :)

8 kommentarer:

Batbut sa...

Spänningen stiger! Så skönt det måste vara att ni snart är där. Hon ser jättego ut på bilden. Hoppas ni får en kanonsommar! Och att K kan gå på lördag... stackars hans rumpa!

Monica med yffen sa...

Hon är jättego och rar och jag är beredd på jobbiga situationer ibland (konstigt vore det annars) men mest kul i sommar.

Beträffande K... Hehe...

Anonym sa...

Jag som pallrade mig till din blogg, ihopp på nyheter från ridlektioen och livet runt! Atjo!

Red inte själv i kväll. Dottern sa att dom bara gick och gick i skogen, ingen galopp! Taskigt tycker jag.

Monica med yffen sa...

Då får du en liten rapport här:
Lektion utan stigbyglar i volter. Mycket galopp och dottern fick en bra häst som gjorde precis som hon ville. :)

Förra veckan red hon två lektioner på tisdagen och två lektioner på fredagen. Nu måste de lektioner som hon missade när hon var sjuk tas igen.

Anonym sa...

Åh jag hade lektion förra tisdag utan stigbyglar. de övriga utan sadel. Det blev värk dagen efter. Jag ska ringa ridskolechefen och be om privatlektion istället för de två missade med den läraren som inte är lika bra som den förra...(Läraren som vi fick i januari blev vik. ridskolechef för en månad sen! den bästa vi har..)

Monica med yffen sa...

Hon kanske kan ha privatlektioner med dig, trots att hon nu blivit ridskolechef?

Anonym sa...

Säger bara stackars K. Men vad kul att rida ut alla tre. En gång var Tage med och red på islandshästar. Han fick rida sist. Han såg så glad ut. Var nog mest rädd. Men jag kommer inte ihåg att han var öm i baken. Fast dom är ju inte så stora då..hästarna alltså

Monica med yffen sa...

K har ridit mycket i sitt liv (vi träffades genom hästarna) och även han har haft egna hästar. Vi hade också en tillsammans. Det är inget synd om honom :):

Vi rider inte ut. Det blir en lektion. Nästa gång följer väl du också med? (På Västeräng)