måndag, maj 01, 2006

Internationaaaalen

Gick förbi torget här i samhället med yffen för en stund sedan. Där var det fullt jippo med orkester, lottstånd, ponnyridning m m. Och naturligtvis spelades ”internationaaaalen” precis när jag passerade. Det är konstigt, men när det spelas sån där marsch-typ-musik, så hamnar jag alltid med fotstegen i takt och det känns som om jag skulle marschera till musiken. Jag försökte gå i otakt, lite lugnare, men efter en stund var jag i takt igen och blev lite full i skratt när jag såg att yffen… Ja, han skuttade också förbi - i takt.

13 kommentarer:

Bloggblad sa...

Aha, en liten sossehund....:)

Monica med yffen sa...

Bloggblad: Det måste nog vara det.

Monica: Jag märkte det!

Anonym sa...

Det är kul med musik. Har du ridit till det någon gång. T.o.m hästarna går i takt (känns det som i alla fall)
Vad glad jag blev att dom har börjat ha lite folkfest i brukssamhället. Det har ju varit ganska dött i många år.

Monica med yffen sa...

Jodå, vi red dressyr till musik några gånger och jag håller med - det känns som om hästarna går i takt.

Och majbrasa var det igår kväll också (men vi var inte där). Förra året blev det ju ingen.

Anonym sa...

Det är mysigt att ha majbrasa nere vid Tamska parken. Vi var med och jobbade första året SIS fick vara där. Innan fick dom hålla till nere vid isrinken, isen var förstås borta då :O) Det var ju ingen trevlig miljö alls att gå runt med små barn i.

Anonym sa...

Så härligt det låter. Skulle ju finnas en video på det,du och Yffen,,, *skratt*

Monica med yffen sa...

Gunnel: Det är mysigt men går man där med hundarna varje dag, kanske man söker sig till någon annan brasa. :)

Rita: Jo, det skulle se ut! :)

Anonym sa...

Kände så de sista åren vi bodde där men då var det mera för att komma ifrån alla barn som skulle fram och prata. För att inte tala om föräldrar :O)
Är jag ledig så är jag

Monica med yffen sa...

Jag? Kom jag fram? :/

Anonym sa...

Hehe...nej då...det tror jag inte. Var mera dom där småbarnens föräldrar. M. var ju ganska stor då :O) Det här jag förklarade var mera de sista åren...då var inte M. hos oss.

Monica med yffen sa...

Bra. Då kan jag andas ut.

Anonym sa...

Vilken härlig syn, en hund som marscherar i takt med musiken. Kanske du ska anmäla honom till vaktparaden?

Monica med yffen sa...

Det var ju en tanke förstås. :)