fredag, maj 26, 2006

Hjulbent idag

Som en tillfällig lösning tills huset är utbyggt och vårt nya sovrum är klart, flyttade K och jag ner till källaren igår och jag sov knappt en blund. Yffen blev nämligen helt förvirrad och gång på gång vaknade jag av att han stod i källartrappan och gnydde. I vanliga fall brukar han gå ner i källaren men inte nu. Jag bar honom till sängen, han hoppade ner och sprang uppför trappan igen, för att efter en stund stå och gny på det översta trappsteget. Jag bar ner honom igen, han sprang upp och så höll vi på. Länge. Han gillar alltså inte att sova där nere. Hundar trivs inte på platser där det är negativa energier, har jag hört. Kanske är det just såna energier där nere. Vi får se hur det blir i natt.

Hur som helst så var jag inte alltför pigg på ridlektionen som K, jag och dottern fick idag. Jag red en bred bruksnordis och känner mig väldigt hjulbent nu. Och trött. Annars gick det bra. Ägaren/instruktören öste beröm över dottern men inget över K eller mig. :)

Lenas rum är klart. Nu är det istället rörigt på alla andra ställen i huset. Jag har att göra imorgon, med andra ord. På söndag ska vi försöka att åka till Ängsö slott och köpa köttätande växter. Vi har klarat av mors dagsfiranden hos både svärmor och mamma redan idag och kan disponera tiden efter hur vi hinner.

Bara två dagar kvar nu - sedan är hon här. Jag fick förresten ett mail från ordföranden i föreningen som löd: "Har pratat med barnhemmet idag. Barnen kommer!!". Jag blev förstås väldigt frågande, ringde henne och frågade om det inte hela tiden varit helt klart att de skulle komma. Det var det inte, fick jag veta, men hon hade inte gått ut till alla och berättat att handlingarna för barnens resor inkommit till myndigheterna försent och det var alltså på håret att de inte skulle få komma hit (det var väl tur att jag inte visste något - var inte med på det senaste telefonmötet). Nu ska allt vara klart i alla fall. Hoppas jag.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Håller alla mina tummar att hon får komma! Att det skall vara så krångligt med myndigheter?

Monica med yffen sa...

Ja, myndigheterna här kan vara nog krångliga. Värre är det väl där.

Tankevågor sa...

Håller också tummarna tills ni har henne där! Men du köttätande växter? Akta Yffen och kissen! Mata växterna med köttbullar för säkerhets skull! ;-)

Monica med yffen sa...

Nog för att yffen och kissen är små men de där växterna föredrar nog lite mindre "djur", som t ex flugor. :)

Anonym sa...

Oj...tur du inget visste!
Nu håller vi tummarna så det knakar.
Så du blev hjulbent du...hehe

Monica med yffen sa...

Allt verkar okej nu. Jag borde ha hört något annars.

Ja, det var en bred häst och idag har jag värk i hela kroppen. Så dumt att ta en ridlektion precis nu när vi har så mycket att göra. Så långt tänkte jag inte. Tyckte bara att vi behövde komma iväg på något annat.

Anonym sa...

det gjorde ni rätt i!!

Monica med yffen sa...

Just nu känns det som det var fel tillfälle. :)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.