fredag, juli 07, 2006

Fem saker lite varstans

Fem saker i min frys

Tärnad potatis
Hallon
Haricot Verts
Knäckbåtar
En 88:a (som legat där länge och som ingen tagit än - när jag så småningom tar den, lär någon sakna den)

Fem saker i min garderob

Skor
Kläder (förstås!)
En kudde på hyllan
Pläd
En... katt (?)

Fem saker i min bil

Solglasögon
Flärp att sätta i kundvagn
Pennor
Cd-skivor
En påse skumbilar (som jag gömt och ingen annan vet om)

Fem saker i min handväska

Plånbok
Alvedon
Handkräm
Bajspåsar (Obs! Yffens!)
Nikotintuggummin

Denna langade Anne-maj till mig och jag langar vidare till fem personer eller fler som känner sig manade.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är Flärp för någonting? Sen undrar jag om det ligger en katt i din garederob?

mossfolk sa...

Jag undrar som Anne-Maj... om katten i garderoben..?

Monica med yffen sa...

Anne-maj: En flärp är en låtsaspeng i plast med svans som man stoppar i kundvagnen för att få loss den från kedjan.

Jodå, katten trivs i min garderob. :)

Karin: Om katten har försvunnit någon gång, är det bara att kolla i min garderob. Det slår aldrig fel. :)