tisdag, juli 04, 2006

Bara en sak innan jag fortsätter att njuta av sommaren...

Jag ska inte ha en kattunge. Jag SKA inte ha en kattunge. Jag ska INTE ha en kattunge.

Men om man leker med tanken att man fick välja bland grannens kattungar som har växt...
Alltså bara leker med tanken... Inget mer.

Kattunge nr 1

Hane. Grå och vit. Mammas pojke. Stor och kraftig och gråter efter mamma hela tiden.



Kattunge nr 2

Hane. Svart med djupblå ögon. Lugn och bestämd.

Kattunge nr 3

Hona. Helgrå. Lugn och försiktig. Tystlåten.

Kattunge nr 4

Helgrå hane. Cool ledartyp.

Kattunge 5

Hane. Helgrå. Den nyfikna som kommer att vara först ur lådan.

Man bara döööör...

Undrar vilken man skulle välja.

14 kommentarer:

Humlan sa...

Oj, oj, oj! Men en liten nyfiken... eller en cool... eller... Nä, det är nog tur att man är allergisk! (Men jag hade gärna en granne som hade några små som jag kunde kela lite med, även om jag fick ladda med lite nässprej.)

mossfolk sa...

Nummer tre hade jag gärna kid... kattnappat. Men jag tror nog att ett eller fyra hade passat bättre så att den kunde sätta Bernhard på plats :) Har Yffen träffat dem?

Bloggblad sa...

Jag gissar att du tar nr 5

Monica med yffen sa...

Humlan: Du kan tipsa din granne om de här. :)

Monica: Du kan ge din granne en liten present och förklara att du tror att dens katt absolut behöver sällskap?

Karin: Nummer ett är också min favorit. Även om han är väldigt mammig.

Bloggblad: Nej, jag tar ettan. Eller, hur var det nu...? Jag skulle inte ha någon. Så var det. Jag ska inte ha någon kattunge. Suck...

Monica med yffen sa...

Karin: Glömde... Yffen har inte träffat kattungarna.

Tankevågor sa...

Alla är så klart ljuvliga. Jag älskar grå och svarta men nr 1 är som nummret säger. Han är nummer ett! Så fint ansikte. Vad gör det att han är mammig?
Yffen kan väl vara plastmamma åt honom?

Monica med yffen sa...

Visst är han! Jag tror inte yffen gillar idén att vara plastmamma. Inte vår katt heller, trots att hon är hona. Hon träffade en av kattungarna idag och fräste så det stod härliga till, trots att kattungen är liten som en hamster. Därmed har hon sagt sitt...

Anonym sa...

Dom verkar helt klart "livsfarliga". Jag som har sagt att det inte blir fler katter efter dom vi har...men det är klart man ska aldrig säga aldrig

Anonym sa...

Kattungar borde förbjudas! Jag ska inte ha en till! Det räcker med våra här i huset och på gårdan. Tycker synd om dig just nu:-D

Bambi sa...

Åhhhhhh, gud så söta! Vill ha alla! Tur att Väduren är allergisk!

Monica med yffen sa...

Source: Det var ju en tanke, förstås. :)

Gunnel: Du får väl ta en sväng förbi. Kanske åker du hem med ett litet knyte. :)

Anne-maj: Ja, visst är det synd om mig... Livet är hårt.

Bambi: Bäst vore väl om grannen behöll alla så de finns kvar här...

Anonym sa...

Nene. Bäst att inte titta...räcker med dina fina bilder

Anonym sa...

Ohhhhhh my goood, jag vill ha ALLA!!!! Sååååå söööööta! Om nu inte min man var så jäkla allergisk :(

Monica med yffen sa...

Ibland önskar jag att någon här var allergisk - eftersom det då inte fanns någon annat än att tacka nej.

(Tyvärr har en av kattungarna dött. Oförklarligt och hastigt. En av de helgrå hanarna.) Stackars liten.