torsdag, september 21, 2006

Hos läkaren

Har varit hos läkare idag och tack, ni som höll tummarna! Det hjälpte.

Visst såg läkaren också knölen i halsen men någon tumör är det inte. Vad det är, visste hon inte, men en tumör i de regionerna är alltid sårig och infekterad, berättade hon. Så är inte fallet här.

Nu ska jag gurgla med koksaltlösning i två veckor. Har inte knölen och hesheten gått över tills dess, blir det remiss till öron-näsa-hals-avdelning.

Det känns i alla fall otroligt skönt att veta att det inte är något allvarligt.

~~



Det blå som syns bakom träden (jag har tagit bilden från vår altan och kunde inte komma närmare) är en cirkus som slagit upp sitt tält inför föreställningen ikväll. Bakom idrottsplatsen
går mängder av hästar och betar och eftersom skolan ligger alldeles bakom, får förstås hästarna sällskap av mängder av barn. Säkert har dottern också varit där och klappat.

Cirkusen var här förra året också och hästarna ska tydligen vara otroligt duktiga. Jag önskar att dottern var mindre så att vi kunde gå på föreställningen tillsammans. Numera är det "pinigt" att göra något med oss. Går hon dit, gör hon det med en kompis.

Jag får väl sitta här på altanen och lyssna till musiken från cirkustältet... :)

12 kommentarer:

Bloggblad sa...

Så skönt! Jag är en jäkel på att hetsa upp mig för minsta lilla - men jag är så van vid att jag gör det, så numera kan jag inte skrämma mig själv lika bra längre.

Du kan väl göra som Ernst K: gå på cirkus och få Inspiratiooooon... och känna Kreativiteten lockas fram av alla Fäääärger... och bli lite Sinnliiiiig...

Lyckliga Grodan sa...

jag älskar cirkus..
om jag vore du skulle jag gå ändå..
sitta själv om dottern inte ville ha sällskap..
lukterna..
musiken..
aahh..

Humlan sa...

Så skönt att veta vad det INTE är! Krya på dig!

Jag tänkte skriva som Grodan, gå själv!

Linda sa...

Grattis!! Kan man skriva så? Jag menar, vilken lättnad det måste ha varit. Fröstår att du jagade upp dig. Jag som precis hittat hit blev ju själv orolig!

Anonym sa...

Nu drog jag lättnandens suck! Synd att du inte har barnbarn också, men någon systerson?

Tankevågor sa...

Åh, vad skönt att det gick bra med din hals!
Gå på cirkusen! Med eller utan dottern, låna ett grannbarn eller gå bara med maken, gå på cirkusen och njut av livet!:D

mossfolk sa...

Vad skönt!!!
Och vad kul med cirkus. Jag hade nog inte kommit mig för att knata dit själv, men finns det inga barn du kan "låna"? Det fungerar i allafall när det gäller barnfilmer på bio :P

Monica med yffen sa...

Alla: Ja, det är en otrolig lättnad!

Och ja, jag gick faktiskt på cirkus. :)

Anonym sa...

Hehe...du höll ut i två dagar.

Vilken lättnad för dig att det inte var det du hade förfarat. Hoppas det hjälper med koksaltlösningen.

Det var en liten tjej på "dagis" idag som sa så här (hon är förresten från Ryssland):
"Gunnel, jag ska gå på cirkus ikväll. Då är Goligonka slut och när himmelen är röd då ska vi gå"
Jag tyckte det var så fint sagt det där med himmelen. När Tage och jag var i skogen med hundarna ikväll, vid 19-tiden, såg jag att himmelen antog en röd ton norrut...då tänkte jag på flickan som var så glad för att få gå på cirkus.

Monica med yffen sa...

Det blev nog en upplevelse för henne. De var verkligen duktiga, vilket väl inte är så vanligt på så små cirkusar.

Bambi sa...

Vad lättad du måste känna dig! Så skönt att slippa oron!

Monica med yffen sa...

Ja, det känns otroligt skönt nu, även om knölen inte känns bättre.