onsdag, mars 14, 2007

Vanligaste fraserna

När man jobbar i butik och träffar mängder av människor varje dag, på lika sätt, i liknande situationer, blir det lätt att samma fraser upprepas. Här är de vanligaste fraserna på mitt jobb(som man hör om och om igen och förutom "tack" och "hej"):

1. "Tog det?" (Om bonuskortet har blivit registrerat efter att kunden dragit det).
2. "Jag tror att jag har lite småmynt här..."
3. "En kasse också" eller "Jag glömde att jag skulle ha en kasse också"
4. "Det är inte lördag idag." (föräldrar med barn som tjatar efter godis)
5. "En trisslott"
6. "Det här kortet fungerar på alla andra ställen förutom här"

Nummer ett är helt klart det man hör flest gånger.

Förresten, jag gör en utmaning av det här. Det vore kul att veta de vanligaste fraserna på Gunnels, Bloggblads, Lindalottas, Londongirls, Elisabets och Mossfolks jobb.

9 kommentarer:

Bloggblad sa...

Haha! Kul. Det måste jag tänka över. Ska sova nu. Upp före 6 i morgon!

Linda sa...

Denna var ju jättebra!
Jag ska tänka på det imorgon och så återkommer jag.

Jag glömmer ju att kolla den här bloggen, jag får lägga in den också :)

Elisabet. sa...

Hahahaaaa, så underbart! Jag ska genast göra det.

mossfolk sa...

Vilken rolig utmaning! Måste bara tänka ett slag...
"En kasse också" tror jag att jag sagt många gånger :)

Monica sa...

Alla: Det ska bli spännande att läsa vad som sägs på era jobb. :)

Tankevågor sa...

Idag gick febern ner lite så nu har jag gjort din utmaning. :)

Monica sa...

Londongirl: Jag ska genast bege mig dit och läsa.

Anonym sa...

Då ska jag undvika dessa fraser :)

Monica sa...

Hannele: Ja, säg något annat. Det är kul med lite omväxling. :)